OBCHODNÍ PODMÍNKY
- ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
- Fyzická osoba Michaela Benešová, se sídlem Družstevní 107, Pardubice 53009, IČO: 76649768, zapsaná na Živnostenském úřadě příslušném podle §71 odst.2 živnostenského zákona: Magistrát města Pardubic („Provozovatel“), e-mail: info@hacknise.cz, telefon: +420 731 462 218, je Provozovatelem a správcem internetového obchodu (e-shopu), který je dostupný z internetové adresy https://www.hacknise.cz/, jejímž prostřednictvím dochází ke koupi a prodeji stravovacích jídelníčků, doplňků stravy a e-booků.
- Zboží prodává a Služby poskytuje stejná osoba jako Provozovatel.
- Tyto Podmínky upravují práva a povinnosti osob využívajících Obchod, jak je tento pojem definován níže.
- Vlastníkem Obchodu je Provozovatel, který vykonává veškerá majetková práva autora ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů.
- Uživatel započetím využívání Obchodu stvrzuje, že se seznámil s aktuálním zněním Podmínek, a zavazuje se jimi řídit. Podmínky mohou být předmětem změn ze strany Provozovatele. Případné změny Podmínek nebudou mít vliv na právní poměry mezi Kupujícím a Provozovatelem započaté za platnosti předchozího znění Podmínek.
- Provozovatel je oprávněn kdykoliv měnit a upravovat jednotlivé parametry Obchodu bez předchozího oznámení takové skutečnosti Uživateli. Provozovatel je zejména oprávněn změnit webové rozhraní Obchodu, uživatelské prostředí a funkce Obchodu.
- Provozovatel je oprávněn kdykoliv ukončit provoz Obchodu, či jej omezit nebo změnit dle vlastního uvážení. O této skutečnosti je Provozovatel povinen Uživatele bez zbytečného odkladu informovat prostřednictvím Obchodu.
- Provozovatel může s Kupujícím uzavřít dohodu, která se může lišit od Podmínek nebo Smlouvy.
- Provozovatel není plátcem DPH a ceny Zboží a Služeb tak neobsahují informaci o výši DPH. Ceny Zboží a Služeb zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazeny v Obchodě.
- Provozovatel si vyhrazuje právo smazat Uživatelský účet v případě, že Uživatelský účet nebude Uživatelem použit po dobu delší než 12 kalendářních měsíců.
- Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů.
- Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
- Jak jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).
DEFINICE
Níže uvedené zvýrazněné pojmy s počátečním velkým písmenem v jednotném čísle mají v textu stejný význam i s malým počátečním písmenem a v množném čísle.
- Obchod– znamená internetový obchod (e-shop) v rozhraní internetových stránek www.hacknise.cz, kde Provozovatel nabízí Uživatelům ke koupi Zboží a poskytuje Služby.
- Zboží– jsou movité věci (doplňky stravy, jídelníčky, e-booky) nabízené Provozovatelem v Obchodu ke koupi (k uzavření kupní smlouvy) Kupujícím.
- Služby– jsou kurzy, workshopy, akce či jednotlivé služby objednané Uživatelem.
- Košík– je funkce Obchodu, která zobrazuje Zboží či Služby vybrané Kupujícím a umožňuje následně toto Zboží koupit či objednat Služby.
- Smlouva– znamená kupní smlouvu dle ustanovení § 2079 a následující Občanského zákoníku, uzavřenou mezi Uživatelem a Provozovatelem, jejímž předmětem je koupě Zboží; anebo smlouvy o poskytnutí Služeb dle ustanovení ů 1746 odst. 2 Občanského zákoníku.
- Kupující– spotřebitel, který hodlá objednat Zboží či Služby z Obchodu a uzavřít s Provozovatelem o něm Smlouvu.
- Provozovatel– Fyzická osoba Michaela Benešová, se sídlem Družstevní 107, Pardubice 53009, IČO: 766 49 769, zapsaná na příslušném živnostenském úřadě Magistrátu města Pardubic
- Uživatel– znamená jakoukoli osobu odlišnou od Provozovatele, která užívá Obchod.
- Podmínky– jsou tyto všeobecné obchodní podmínky
- Občanský zákoník– je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění
- Spotřebitelský zákon– je zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v platném znění
- Doručovací adresa– je Družstevní 107, Pardubice 53009.
- Reklamace– znamená uplatnění nároku z vadného plnění dle čl. VII Podmínek.
- Přihlašovací údaje– znamenají unikátní kombinaci přihlašovacího e-mailu Uživatele a hesla zvoleného Uživatelem, které Uživatel uloží do databáze Obchodu při zřizování Uživatelského účtu prostřednictvím Obchodu.
- Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží
- Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení
- Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu
- DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů
- Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu
- Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi
- Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv
- Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu, právními předpisy označovaná jako kupující
- Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
- OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ
- Koupě Zboží je možná jen přes webové rozhraní E-shopu.
- Při nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli při objednání Zboží budeme tedy považovat za správné a pravdivé.
III. UZAVŘENÍ SMLOUVY
- Smlouvu s Námi je možné uzavřít pouze v českém jazyce.
- Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že prostředky komunikace na dálku využíváme.
- K tomu, abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
- a) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“);
- b) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi zvolného Zboží a způsobu jeho doručení;
- c) Své identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu;
- d) V případě Smlouvy, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, též informaci, jak dlouho Vám budeme Zboží dodávat.
- V průběhu tvorby návrhu Objednávky může až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ Objednávku vytvoříte. Před stiskem tlačítka musíte ale ještě potvrdit Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami, v opačném případě nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
- Vaši Objednávku Vám v co nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi. Podmínky ve znění účinném ke dni Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
- Mohou nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů Zboží, než kolik je z naší strany umožněno. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte.
- V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte. V případě, že Naši nabídku nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, jsme oprávněni od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
- V případě, kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové ceny.
- V případě, že máte zřízen Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
- V některých případech umožňujeme na nákup Zboží využít slevu. Pro poskytnutí slevy je třeba, abyste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o této slevě do předem určeného pole. Pokud tak učiníte, bude Vám Zboží poskytnuto se slevou.
- Provozovatel je oprávněn od Smlouvy odstoupit i bez udání důvodu kdykoliv do okamžiku odeslání Zboží Kupujícímu či poskytnutí Služby. Za takové odstoupení se považuje zejména oznámení, že Provozovatel objednané Zboží nemůže dodat či Službu poskytnout.
- Faktura za Zboží bude Provozovatelem zaslána Kupujícímu v elektronické podobě na emailovou adresu Kupujícího. Faktura bude obsahovat povinné údaje a účtenku dle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, v platném znění, a Kupující ji obdrží formou odkazu na stažení či jako přílohu emailu, s čímž Kupující souhlasí.
- Poskytne-li Provozovatel se Zbožím či Službou také dárek, je tento poskytnut na základě darovací smlouvy s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k zániku Smlouvy jinak než jejím splněním, pozbývá předmětná darovací smlouva účinnosti a Kupující je povinen spolu se Zbožím Provozovateli vrátit i poskytnutý dárek.
- Nebezpečí ztráty, poškození a/nebo zničení Zboží, přechází na Kupujícího momentem převzetí Zboží Kupujícím.
- Kupující nemá právo na vydání Zboží, které nebylo zcela uhrazeno.
- Zobrazené Zboží či Služby v Obchodě mají informativní charakter. Provozovatel proto není povinen uzavřít ohledně tohoto Zboží či Služby Smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. Občanského zákoníku se nepoužije.
- Úhradu za nakoupené Zboží či objednané Služby lze provést kartou prostřednictvím platební brány. Úhrada se považuje za uhrazenou okamžikem připsání této úhrady na účet Provozovatele.
- Provozovatel je oprávněn poskytnout Kupujícímu slevu na cenu Zboží. Případné slevy z ceny Zboží lze kombinovat jen se souhlasem Provozovatele.
- UŽIVATELSKÝ ÚČET
1.Je-li aktivní funkcionalita Obchodu v podobě Uživatelského účtu, Uživatel má právo zřídit si pouze jeden Uživatelský účet. V případě porušení tohoto ustanovení je Provozovatel oprávněn zrušit další zřízené účty.
- Na základě Vaší registrace v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu. Při registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
- Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme za to žádnou odpovědnost.
- Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.
- Je-li aktivní funkcionalita Obchodu v podobě Uživatelského účtu, Uživatel má právo zřídit si pouze jeden Uživatelský účet. V případě porušení tohoto ustanovení je Provozovatel oprávněn zrušit další zřízené účty.
- Uživatelský účet je bez výslovného souhlasu Provozovatele nepřenosný na jinou osobu.
- Uživatel není oprávněn, jakkoliv zasahovat do Obchodu či jakkoliv jej měnit či doplňovat.
- Uživatel je povinen chránit své Přihlašovací údaje, které slouží k užívání Obchodu a jeho Uživatelského účtu. Uživatel prohlašuje, že svůj Uživatelský účet bude užívat výhradně sám a neposkytne jej k užívání jiné osobě. V případě zneužití Přihlašovacích údajů třetí osobou, je Uživatel tuto skutečnost povinen oznámit bezodkladně Provozovateli, který je oprávněn v takovém případě Přihlašovací údaje zablokovat a vystavit Uživateli nové Přihlašovací údaje, pokud to bude nutné, je Provozovatel oprávněn i deaktivovat Uživatelský účet Uživatele.
- Provozovatel je oprávněn zablokovat Uživatelský účet Uživatele či odstranit obsah, pokud by užívání Obchodu bylo v rozporu s těmito Podmínkami nebo obecně závaznými předpisy.
- Uživatel nemá právo prostřednictvím Obchodu strojově (zejm. pomocí tzv. softwarových robotů) vytěžovat databázi spojenou s Obchodem.
- Uzavřít Smlouvu lze i bez registrace a zřízení Uživatelského účtu.
- CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
- Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě. V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
- Platbu Celkové ceny po Vás budeme požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete provést následujícími způsoby:
- a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě bezhotovostní platby je Váš závazek uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na náš bankovní účet, a to do 14 dnů od uzavření kupní smlouvy. Při realizaci platby prosíme uvádějte variabilní symbol. Platební údaje přijdou spolu s potvrzením objednávky.
- b) Kartou online. V případě platby prostřednictvím platební brány postupujete podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb. přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány.V případě platby kartou online je Celková cena splatná do 5 dnů.
- Faktura bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude zaslána na Vaši e-mailovou adresu. Faktura bude též fyzicky přiložena ke Zboží a dostupná v Uživatelském účtu.
- Vlastnické právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
- Společně s kupní cenou jste povinni nám uhradit náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši, není-li dále uvedeno výslovně jinak. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
- Zboží Vám zašleme na Vámi uvedenou adresu prostřednictvím Vámi vybraného dopravce při objednání zboží. Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
- a) Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna.
- b) Doručení prostřednictvím dopravních společností Česká pošta, PPL CZ, DHL, Zásilkovna;
- Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky.
- Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny ve Vaší objednávce a v potvrzení objednávky. V Internetovém obchodě nabízíme také určitou cenovou hranici objednávky, kdy je možné získat dopravu zdarma. To se řídí aktuálními informace při objednávce zboží nebo v jiné informativní části Internetového obchodu. Pokud je nastavena taková hranice výše objednávky, od kdy je doprava zdarma, do té hranice hradíte náklady na dopravu Vy. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě Vašeho zvláštního požadavku, neneseme riziko za případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení Objednávky. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
- Budete-li považovat změnu v termínu nebo čase dodání, prosíme o zajištění této změny přímo s Vámi vybraným dopravcem.
- Jsme-li dle kupní smlouvy povinni dodat zboží na Vámi určené místo objednávky, jste vy povinni převzít zboží při dodání v avizovaném termínu a čase.
- Před převzetím Zboží od dopravce je Vaše povinnost zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít.
- Vlastnické právo ke zboží nabýváte zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na Vás okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy jste měli povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinili.
- V případě, kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl. VI.7. Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy. Pokud se rozhodneme tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
- Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení e-mailu.
- Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl. VI.7 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
- V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti Vás budeme vždy informovat v případě:
- a) mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
- b) prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.
- V případě, že nebudeme schopni Vám Zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí doby doručení Zboží uvedené v potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, jsme My i Vy oprávněni od Smlouvy odstoupit.
VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Provozovatel má právo omezit či pozastavit provoz Obchodu z jakéhokoliv důvodu a takový stav nelze považovat za vadu.
- Provozovatel neodpovídá za chybné používání Obchodu.
- Provozovatel neodpovídá za obsah, který se týká Obchodu tvořený třetími osobami.
- Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl. VI. Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak, že:
- a) má vlastnosti, které jsme si s Vámi dohodnuli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které jsme u popisu Zboží uvedli, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží očekávat;
- b) je vhodné pro účely, které jsme uvedli nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;
- c) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
- d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;
- e) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;
- f) není zatíženo právy třetích stran.
- Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle čl. VII., můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 1 Podmínek. V uplatnění práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůžete následně, s výjimkou případů dle čl. VII.4, bez Našeho souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným právem z vadného plnění. V případě, že si nezvolíte řešení vady, máte práva uvedená v čl. VII.5 i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením Smlouvy.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
- a) na odstranění vady výměnou a dodáním Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
- b) na přiměřenou slevu z Ceny;
- c) na odstoupení od Smlouvy.
V případě, že zvolíte vyřešení dle bodů a) a My vadu takto neodstraníme v přiměřené lhůtě, kterou jsme uvedli, nebo Vám sdělíme, že tímto způsobem vadu neodstraníme vůbec, máte práva dle bodů b) a c), i když jste je v rámci reklamace původně nepožadovali.
- V případě podstatného porušení nemůžete odstoupit od Smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůžete vrátit Zboží ve stavu, v jakém jste ho obdrželi. To ale neplatí v následujících případech:
- a) došlo-li ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
- b) bylo-li Zboží použito ještě před objevením vady;
- c) nebyla-li nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena Vaším jednáním anebo Vaším opomenutím,
- d) došlo-li z Vaší strany před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je Vaší povinností tu část Zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě Vám nebude vrácena část Cen odpovídající Vašemu prospěchu z užití části Zboží.
- Do 3 dnů od obdržení reklamace Vám na e-mailovou adresu potvrdíme, že jsme reklamaci obdrželi, kdy jsme ji obdrželi a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po naší vzájemné dohodě prodloužena. Pokud lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy.
- O vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My.
- V případě, že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí Zboží.
- Výskyt vady Zboží či Služby v průběhu prvních šesti měsíců od jeho převzetí představuje vyvratitelnou domněnku, že Zboží bylo vadné již při převzetí.
- Provozovatel na Zboží či Služby neposkytuje záruku.
- Práva z vadného plnění dle Podmínek Kupující uplatňuje u Provozovatele na Doručovací adrese.
- Při uplatnění práva z vadného plnění je Kupující povinen prokázat uzavření Smlouvy. Provozovatel doporučuje za tímto účelem předložit např. potvrzení o koupi Zboží.
- Kupující má povinnost vytknout Provozovateli vadu, tedy dodat popis vady Zboží či Služby, kvůli které jej reklamuje.
- Provozovatel vystaví po učinění Reklamace ze strany Kupujícího Kupujícímu potvrzení, které bude obsahovat mimo jiné, kdy Kupující uplatnil právo z vadného plnění, co je obsahem Reklamace dle Kupujícího, jaký způsob vyřízení Reklamace Kupující požaduje.
- Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
- a) Zboží, které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána;
- b) opotřebení Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
- c) použitého Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo, když jste jej převzali;
- d) kdy to vyplývá z povahy Zboží.
- Po vyřízení Reklamace bude Kupující Provozovatelem informován o vyřízení reklamace a Zboží bude zasláno na adresu Kupujícího, případně bude informován o zamítnutí Reklamace se zdůvodněním.
- V případě neodborné manipulaci se Zbožím v rozporu s dokumentací (návodem) Kupující ztrácí veškeré nároky z vad (zejména nároky dle čl. 2 až 4 Podmínek).
VIII. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně uvedena.
- Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je předmětem Smlouvy:
- a) Zboží, jehož Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na Naší vůli a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
- b) dodání alkoholických nápojů, které mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejich Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na Naší vůli;
- c) Zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu;
- d) Zboží, které podléhá rychlé zkáze a Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným;
- e) Zboží v uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není možné vrátit;
- f) dodávka zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud došlo k porušení původního obalu;
- g) dodávka novin, periodik nebo časopisů;
- h) dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy a My jsme Vám sdělili, že nemáte právo na odstoupení od Smlouvy.
- V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet, ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy. Částka však nebude vrácena dříve, než Nám Zboží vrátíte či než prokážete, že došlo k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno včetně originálního obalu.
- Odpovídáte Nám za škodu v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku Vašeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Způsobenou škodu Vám v takovém případě vyúčtujeme poté, co Nám Zboží bude vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
- My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před uplynutím doby uvedené v čl. VI.9. Podmínek. Můžeme také od Smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
- ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI
- Nejsme ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy : info@hacknise.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
- PRÁVA, POVINNOSTI A PROHLÁŠENÍ UŽIVATELE
- Uživatel se zavazuje při užívání Platformy jednat tak, aby jemu ani Provozovateli užíváním Obchodu nevznikla žádná škoda.
- Uživatel prohlašuje a zavazuje se, že:
- je způsobilý k právnímu jednání, které je uskutečňováno prostřednictvím Obchodu, nebo je zastoupen zákonným zástupcem;
- pokud je osobou mladší 18 let, nebude nakupovat Zboží či objednávat Služby, u nichž je zákonnou podmínkou pro jejich nákup či objednání minimálně věk 18 let;
- nebude používat Obchod v rozporu s platnými právními předpisy a nebude získávat Přihlašovací údaje jiných Uživatelů;
- bude používat Obchod pouze k účelu, k němuž je určen;
- neuskuteční žádné takové jednání, které by bylo schopno narušit nebo poškodit Obchod a ohrozit nebo znemožnit užití Obchodu ze strany třetích osob;
- se seznámil s Podmínkami.
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Veškerou písemnou korespondenci si s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes kterou jste nás kontaktovali.
- Smlouvu je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny.
- V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy odstoupit.
- Přílohou Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
- Je-li nebo stane-li se některé ustanovení Podmínek neplatným nebo neúčinným, nastoupí na jeho místo ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení Podmínek.
- Kupující souhlasí s tím, že Provozovatel je oprávněn postoupit svá práva a pohledávky ze Smlouvy na třetí osobu.
- Smlouva včetně Podmínek bude archivována Provozovatelem v elektronické podobě a nebude veřejně přístupná.
- Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1.7.2023.
XII. ZMĚNA PODMÍNEK
- Provozovatel si vyhrazuje právo tyto Podmínky jednostranně změnit. Takovou změnu je Provozovatel povinen oznámit Uživateli nejpozději 15 dnů před nabytím účinnosti takové změny, a to zobrazením příslušné zprávy v rámci Platformy. Pokud Uživatel změnu Podmínek neodsouhlasí, bude užití Platformy ze strany Uživatele Provozovatelem s účinností změny Podmínek znemožněno. V takovém případě je Provozovatel povinen umožnit Uživateli smazání jeho údajů a jiných Uživatelem uložených dat v Platformě.
XIII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Při provozování Obchodu dochází ke zpracování osobních údajů Uživatele.
- Provozovatel je ze zákona povinen chránit a zabezpečit poskytnuté osobní údaje. Provozovatel proto využívá různých efektivních zabezpečovacích technologií k tomu, aby byly osobní údaje ochráněny před neoprávněným zpřístupněním nebo užitím.
- Veškeré informace o ochraně osobních údajů ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů a v Zásadách používání Cookies.
XIV. POVINNÉ INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE
- Tento článek Podmínek je účinný pouze vůči Uživateli, který je spotřebitelem. Ustanovení uvedená v tomto článku Podmínek se nevztahují zejména na podnikatele – živnostníky nebo obchodní společnosti.
- Provozovatel tímto informuje Uživatele, že:
- adresa pro doručování písemností Provozovateli je Michaela Benešová, Družstevní 107, Pardubice 53009
- telefonický kontakt Provozovatele je 00420 731 462 218;
- adresa Provozovatele pro doručování elektronické pošty je : info@hacknise.cz
- k užívání Obchodu je třeba mít přístup k síti Internet;
- údaje o uzavření Smlouvy vč. těchto Podmínek jsou uloženy v databázi Obchodu a Uživatel k nim má přístup prostřednictvím zaslání emailu na adrese pro doručování elektronické pošty nebo Uživatelského účtu;
- opravování chyb vzniklých při zadávání dat lze provádět rovněž prostřednictvím Obchodu a tam, kde to Obchod neumožňuje, prostřednictvím technické podpory, jejíž kontakt je uveden v Obchodu;
- Provozovatel dodržuje všechny platné zákony České republiky; žádné další kodexy nejsou pro Provozovatele závazné;
- Uživatel má právo obrátit se se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát: Michaela Benešová, Družstevní 107, Pardubice 53009, IČO: 76649768
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Zboží, které je reklamováno: |
|
Popis vad Zboží: |
|
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy: |
|
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresát: Michaela Benešová, Družstevní 107, Pardubice 53009, IČO: 76649768
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká: |
|
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu: |
|
Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu společnosti „Michaela Benešová – Hacknise“ („Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než ji kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Společnosti odeslal.
Datum:
Podpis: